Vocht in de spouwmuur

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo klussers,

Ik sta op een punt een huis te kopen, maar ik twijfel omdat aangrensend aan de zijkant van het huis een heuvel is aangelegd van wel 2 meter hoog.En omdat er 4 meter naast een regenput zit die telkens over is gelopen is die muur helemaal verzadigd met vocht nu in de garage.. En het is ook al opgetrokken naar een slaapkamer.Er zit ontzettend veel vocht.Nu is mijn angst dat als ik die heuvel weg graaf om die muur te laten bewerken, dat die stenen zo poreus zijn geworden dat het hele happie in stort.Het huis is van 1977.En die muur steunt nu natuurlijk tegen die heuvel aan.En wat gebeurt er als die stenen poreus zijn geworden en die muur heeft die steun niet meer??

Bij voorbaat dank..

Met vriendelijke groet,
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Volgens mij ben je een beetje te bang betreffende het poreus worden van stenen.
Als dit gewone bakstenen zijn zal er echt niet veel mee aan de hand zijn. Bij bijna elk huis zitten er bakstenen onder de grond grens, zou er belabberd uitzien dat al die stenen poreus worden, niet dan.
Meestal zijn de voegen toe aan een opklapbeurt, nog niet eens het cement waarmee de stenen gemetselt zijn.

Het wordt natuurlijk heel anders als het huis helemaal verzakt is en de heuvel als stuun dient voor de muur !, lijkt me zeer onwaarschijnlijk want dan zit het huis ook vol schuren.

Ik zou de heuvel mooi weghalen en dan de muur lekker laten opdrogen. Eventueel kapotten voegen repareren en klaar is keesje.
Misschien kan je nog wat aan de prijs doen van het huis, juist omdat de muur veel vocht bevat.
Om een goede conclusie te maken moet je de stenen natuurlijk zien, maar ik verwacht dat je jezelf niet druk hoeft te maken dat de muur instort. Als je het dan echt niet vertrouwd graaf je toch een stukje weg om te kijken hoe de muur eruit ziet, als ze het huis willen verkopen zullen ze dit wel toestaan.

Succes,
Tjeerd.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
Y 1
B 2
M 0
G 1
V 0

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan