vreemde CV radiator

  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik heb in ons huis veel nieuwe radiatoren geplaatst i.v.m. een grootschalige verbouwing. Nu had ik nog 1 extra radiator nodig van 800x500. Deze radiator is echter compleet anders, maar al wel betaald.

De radiator heeft links alleen een ontluchting en onderin een stop. Rechts lijkt hier al iets van een afgesloten draaiknop te zitten en onderin een stop. Helemaal aan de onderkant zitten twee doppen(aansluitingen). Klopt het dat deze twee de aan en afvoer zijn van de radiator? Ik ben gewend rechtsbovenin een warnteregelaar te zetten waar dan de invoer op aangesloten wordt. De retour zit volgens mij normaal rechts onderaan.

Kortom:
Weten jullie of de aanvoer en retour inderdaad aan de onderkant kunnen zitten, moet ik dan als aanvoer gebruiken degene die met een buisje doorgevoerd wordt naar boven richting de draaiknop?
Welke aansluiting moet ik gebruiken, kan ik een gewone knelkoppeling in de aansluiting draaien?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoord !!


Groeten,
David
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi,

Is het niet zo dat op de plaatsen waar normaal gesproken de leidingen worden aangesloten nu metalen doppen zitten?
Vaak kunnen deze eraf geschroefd worden en vervolgens op de openingen in de onderkant (waar je nu in principe je leidingen moet aansluiten) kan schroeven?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
3.464
Berichten
8.966
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan