warmwater

  • #1
A

Anonymous

Guest
Klusvrienden,
Het duurt vrij lang voordat ik warmwater krijg in mijn douch. Nu vertelde mij een kennis dat de oorzaak zou kunnen zijn dat vanaf de ketel naar de douch een pijp is gebruikt van 15 milimeter, dat zou 12 moeten zijn omdat de afstand van de ketel te groot is,ongeveer 10 meter,de ketel is een Nefit Economy HR.
Als dit de oorzaak is, zou dan de oplossing zijn om er een stukje pijp van 12 tussen te maken of redeneer ik nu een beetje simpel.
Graag een oplossing.
Met vriendelijke groet Odilia
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Wat is vrij lang? Staat je warmwater op ECO of op comfort? Als je in een niet kalkrijk gebied woont kun je deze op 10 zetten. Dat van jou stukje pijp heeft geen doel.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Hoi,
Ongeveer 1a2 minuten. Om zelf de instelling te veranderen lijkt mij geen optie omdat ik huurder ben.Ik zal contact opnemen met de verhuurder.Dit om problemen te voorkomen.
Of is het heel eenvoudig om dit zelf te doen?.De linker knop staat op het achtste streepje en de rechtse staat in het groene vakje op 1.
Met vriendelijke groet Odilia
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
de rechtse moet je helemaal naar rechts draaien en dan 1 klikje terug. Je toestel maakt dan een 'warme start'. Nu maakt deze een koude start. Het verschil is als volgt: koude start zorgt voor een lager gasverbruik, hoger water verbruik, minder vervuiling in het tapvatje door kalk, minder starts en minder comfort. Warme start zorgt voor een hoger gasverbruik, minder waterverbruik, meer vervuiling door kalk (indien kalkrijk gebied) meer starts en voor jou belangrijk: meer comfort. Omdat het een huurwoning is en de huurbaas voor de onderhoudskosten mag betalen zou IK hem een warme start laten maken. Het water en gasverbruik heffen elkaar op. Laat je nog iets weten??
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Hoi,
Ik heb het uitgeprobeerd, en het werkte.
Heel veel dank voor de uitleg,en graag tot de volgende keer.
Met vriendelijke groet'
Odilia
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan