deurkruk verwijderen

  • #1
A

Anonymous

Guest
Beste,

mijn deurslot is kapot en wens deze te vervangen. Dus eerst de deurkruk verwijderen. De Hewi kunstof deurkruk
heeft een zeer klein gaatje waar ik waarschijlijk een pen moet indrukken maar het lukt me niet ?
Kent iemand dit systeem en hoe verwijder ik de deurkruk, Bedankt,
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
een pen zal te dik zijn je moet dus iets hebben wat erin past om de spanbus eruit te kunnen tikken. (dit is de oude manier)
Tegenwoordig worden de moderne klinken vastgezet met een klein schroefje inbus ofwel gewoon met een schroevendraaier.

Dan als het een cilinder slot betreft hoeft de klink er niet van af, het slot zit met een schroef bevestigt en zie je als de deur open is, en wordt verwijderd met de sleutel erin met de sleutel dien je te draaien omdat de sluitpal juist moet staan om het slot eruit te kunnen trekken.

Is het gewoon een slot dat voor wc deuren of bergings deuren wordt gebruikt dan moet de klink eraf.

Misschien zit je nu wel opgesloten ;)
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Willy, bedankt voor je reaktie. Ik denk niet dat men dit een spanbus noemt.
Op de vierkante pen ( 8 x 8 mm) zit
een klein knopje wat je kan indrukken
maar veert terug zodra je loslaat. Voor je deze pen in de ander krukhendel schuift( vierkant gat zelfde afmeting)drukt je dit knopje in. Door de nauwe ingang blijft het het knop ingedrukt.
Terwijl je de krukken in mekaar schuift. In de ander hendel zit binnenin een uitsparing. Zodra het knopje bij de uitsparing komt neem het weer meer ruimte in. De 2 krukken kunnen
nu niet meer uit mekaar geschoven worden
want de uisparing is net zo groot als het knopje. Om toch te demonteren is
in de 2 de kruk een gatje van 1 mm
zodat van buitenuit toch nog het verborgen knopje kan indrukken.
Maar ik heb niet de juiste tool om voldoende kracht te zetten door dit gaatje. Ik vraag me af hoe men dit doet zonder de kunststof kruk te beschadigen.
Bedankt.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 0
N 0
B 8
A 5

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan