schimmel badkamer

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Mijn badkamer is tot het plafond betegeld. Het plafond is voorzien van plastic schroten. Ondanks dat de mechanische ventilatie aanstaat, ontstaat er schimmel. Ik was van plan om een extra electrische ventilator aan te schaffen en deze aan te sluiten op de bestaande afvoer van de mechanische ventilatie, maar dat wordt afgeraden. Weet iemand waarom??. En weet iemand een oplossing??
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Als er 2 ventulatoren achter elkaar geplaatst worden (1 aan de ene kant , en een aan de andere kant) krijg je vreemde effecten. De ventulatoren draaien niet even snel en hebben nooit dezelfde doorstroming Hierdoor krijg je allerhande resonaties en brom geluiden, en gaat ook de levensduur van de ventulator (en omliggende materialen) achteruit.

Is er wel moegelijkheid om lucht aan te zuigen? Als dit niet zo is staat de huide mech.ventulatie voor niets te draaien.
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Ik heb zelf precies dezelfde badkamer met hetzelfde probleem gehad, bleek dat de buitenmuur (oosten) die wel een spouw heeft maar geen isolatie altijd beschimmeld was.
Dit heb ik opgelost door oude tegels te verwijderen pur plaat van 8mm met tegelijm op de muur geplakt en weer betegeld.
Nu is mijn muur altijd droog en schimmelvrij en nog warmer ook omdat ik direct naast deze muur douchte.
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Je bedoeld dat je het probleem hebt afgedicht met een water dichte laag plaatmeteriaal. Waardoor de muur zelf nogsteeds nat is en langzaam natter wordt, de schimmel in de spouw zich zal gaan vormen, en over een x aantal jaren zich openbaard in de ruimte erboven of er naast.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ik heb een gelijkaardig probleem. Hoe los je het vermelde probleem op, tnimble?

mvg

nespter
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Bij een spouwmuur er voor zorgen dat de spouw goed ventuleerd, niet vol zit met bouwpuin en ander afval (je wilt niet weten wat je er soms aantreft), vervogesn de muur ceilen tegen vocht doorslag door EPS isolatie platen, zie ook post van max1966 "Buitenmuren badkamer"
 
Thread starter Similar threads Replies Date
T 0
B 0
S 6
A 4
A 3

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan