Vocht in de hal

  • #1
A

Anonymous

Guest
Onder de mat bij de voordeur zit zo'n gat waat de waterleiding binnen komt. De watermeter zit daar ook. Uit het gat komt veel vocht. De waterleiding lekt niet. De grond in dat gat is van zwarte aarde.

Wat kan ik doen om dit voorgoed op te lossen? Vochtvreters of zo zie ik niet zo zitten....

Alvast bedankt!
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Beste Jolijn,

Dit komt door optrekkend vocht.
Je kan ervoor kiezen om bijv. de kruipruimte te isoleren. Kijk hiervoor op onderstaande site.
http://www.klusidee.nl/

Tevens is het van belang dat er voldoende geventileerd wordt d.m..v. roosters aan de buitenmuur. Zijn deze aanwezig kijk dan of deze niet verstopt zitten of afgeplakt zijn.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoend geinformeerd heb.

suc6
 
  • #3
A

Anonymous

Guest
Volgens mij komt het vocht niet uit de kruipruimte maar alleen uit het gat onder de deurmat. Kan ik geen beton of zo in het gat storten?
 
  • #4
A

Anonymous

Guest
Jolijn,

Het gat op zich kan geen vochtproblemen geven.
Dit heeft dus een oorzaak. Dit komt onder de vloer vandaan, dus de kruipruimte. Dit is overigens het gat onder de deurmat. Dit vocht trekt dus op naar boven, waardoor je vochtproblemen hebt.
Dit dichtstorten moet je zeker niet doen.

Wat ook kan zijn is dat er water onder de voordeur "waait" als deze niet vorzien is van een dorpel.
 
  • #5
A

Anonymous

Guest
Ik zou de ruimte tot net onder de water meter vol storten met schelpen of grind
 
  • #6
A

Anonymous

Guest
Beste Mark,

Komt daar het vocht dan niet meer doorheen?
 
  • #7
A

Anonymous

Guest
beste Jolijn

Als het gat het gat is waardoor de waterleiding vanaf de straat jou huis in komt dan mag je dat gat natuurlijk zo goed mogelijk dicht maken

Het kan zijn dat ze bij het aanleggen van je waterleiding of het vernieuwen van een oude wat te ruw het gat hebben gehakt en niet fatsoenlijk zijn geweest dit te herstellen
zorg wel dat je een zogenaamd mantelbuisje om je invoerleiding zet zodat deze altijd los zit

Dit weer afkitten en dicht is je put

Als namelijk het afschot van je straat niet helemaal tof is en het water naar je gevel loopt dan kan dit steeds weer door het gat inje fundatie komen en blijf je aan de gang

Met schelpen inje put reguleer je het vocht en ziet het er gelijk ook netjes uit
Grind mag ook hoor
 
Thread starter Similar threads Replies Date
A 1
A 5
A 2
A 3
A 1

Forum statistieken

Onderwerpen
3.463
Berichten
8.965
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan