Zelf monteren nieuwe cv ketel

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
  • #1
A

Anonymous

Guest
Hallo,
Ik ga een volledige CV installatie in een oud huis installeren. Een ketel heb ik nog niet, maar ook die wil ik zelf installeren. Weet iemand waar ik de juiste informatie kan krijgen? Met name hoe ik een ketel moet installeren en welke aansluitmaterialen ik moet hebben. Of staan dit soort dingen bij de installatie-instructie van de nieuwe ketel?
Verder: mag ik die CV ketel tegen een houten (groen spaanplaat) muur aan monteren of moet er eerst nog een metalen plaat oid achter?

Ben
 
  • #2
A

Anonymous

Guest
Hoi Ben,

Dit heb ik vorig jaar gedaan, een hele leuke maar een toch wat langdurige klus vond ik zelf.

bij de ketel kreeg ik geen installatie instructies, volgens mij gaan de fabricanten ervan uit dat alleen ervaren mensen zoiets installeren.
Mijn ervaring is dat je je verstand gebruikt en niets overhaast doet.
Kijk van tevoren eens naar de installatie van vrienden of familie !, is zeer leerzaam.
Als je de ketel gaat bestellen, bestel dan ook al het benodigde materiaal erbij, scheelt ontzettend veel geld. Tevens kan je het in en het ander doorspreken met de verkoper, deze mensen weten meestal wel wat je nodig hebt.

Succes, en bij trijfels, vooral vragen !!
 
Thread starter Similar threads Replies Date
M 1
A 4
A 3
A 1
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan