optrekkend vocht

  • #1

Nic2011

New member
Nadat ik de muren had laten stuken en geschilderd kwamen er ineens onderaan de muur vochplekken van optrekkend vocht. Toen heb ik er een bedrijf bijgehaald die de muren helemaal rondom heeft geinjecteerd, de injectiegaatjes werden dichtgesmeerd met dondergrijs spul. Dat was natuurlijk een vies gezicht, Er werd mijn verteld dat ik dit gewoon kon aanstippen met witte verf.
Na 5 maanden is het optrekkend vocht weer helemaal terug; verf er weer afgebladerd, en overal vochtplekken.
Wat kan ik hieraan doen.
Wat kan dit bderijf doen waar ik 5 jaar garantie heb?
 
  • #2

exloodgieter

New member
wat zit aan de andere kant van die muren?

Plaats even een foto voor meer inzicht
 
  • #3

Nic2011

New member
Het is de muur grenzend aan de muur van de buren. Die hebben er geen last van, daar is alles gerenoveerd. En ook in de keuken een stukje.
Het is waarschijnlijk optrekkend vocht, ivm met de stopzetting van winning drinkwater uit de duinen, daardoor is het grondwaterpeil enorm gestegen aan de west kant van Haarlem.
Foto:
 
  • #4

Nic2011

New member
 
  • #5

exloodgieter

New member
zoals je aan geeft stijging van het grond water dan moet je bij alle muren last hebben en niet alleen hier.

Had de vloer voorheen ook verkleuringen zo te zien is er nu egaliseer over heen gestort.

zit bij de buren tegen die muur geen keuken geplaatst of hebben hun vloer verwarming.

Ander het bedrijf terug laten komen en hun uit laten zoeken wat er aan de hand is je hebt ja garantie.
 
  • #6

Nic2011

New member
Het bedrijf is teruggekomen, en wil de plekken die weer/nog vochtig zijn opnieuw injecteren. Ik moet het stukwerk erafhalen maar dat kan niet, dat is een hele dikke laag.
Kan het misschien ook komen doordat er een ongelijke stucklaag op de muur zit. Op sommige plekken is het wel 6 cm ivm de onregelmatigheden in de muur.Misschien is het te injecteren materiaal niet ver genoeg in deze muur gedrongen.
 
Thread starter Similar threads Replies Date
Y 1
B 2
H 1
A 5
A 2

Forum statistieken

Onderwerpen
3.461
Berichten
8.963
Leden
13.489
Nieuwste lid
AnoukM
Bovenaan